במשא ומתן עם הילה גברון

הילה גברון, 44, תל אביב, מנהלת רכש בחטיבת הדיגיטל. 

היי הילה, ברוכה הבאה לבלוג. ספרי לנו קצת על התפקיד שלך, מה עושה מנהלת רכש בחטיבת הדיגיטל?
היי לכם. אני מנהלת רכש ושיתופי פעולה בחטיבת הדיגיטל ובעצם אחראית לרכישת תוכן (יצירה ישראלית) לכל הפלטפורמות הדיגיטליות, וכן לשיתופי פעולה עם גורמים חיצוניים המעוניינים ליצור עבורנו או יחד איתנו, תוכן.

איך בעצם מחפשים את התכנים המיוחדים, ואולי מה שיותר חשוב - איך מוצאים אותם? 
מכיוון שאנחנו שידור ציבורי, הדרך להגיע ליוצרים באופן שוויוני היא באמצעות קולות קוראים. אנחנו מפרסמים קולות קוראים ייעודיים למחלקת הדיגיטל ובהם אנו קוראים לציבור היוצרים (ולציבור בכלל) להציע לנו תוכן דיגיטלי. לעיתים הקול קורא פתוח, כלומר ללא נושא מוגדר וללא פורמט מוגדר (סדרות רשת, פלטפורמות, פורמטים אינטראקטיביים ועוד) ולעיתים הקול קורא הוא ייעודי (למשל 50 שנה למלחמת ששת הימים, או יצירה בפורמט 360 מעלות).

האם העובדה שאנחנו בהקמה משפיעה על סוגי וכמות התכנים שמחפשים? 
העובדה שאנחנו בהקמה משפיעה בעיקר על התקציב J. מכיוון שחטיבת הדיגיטל כבר ב"באוויר" והפלטפורמות הדיגיטליות שלנו כבר פעילות, יש פחות השפעה לעובדה שאנחנו ארגון בהקמה ואנחנו קונים תוכן במרץ!.

כמה זמן לוקח להביא סדרה לכדי הבשלה ושידור ומה קורה בדרך מאחורי הקלעים? (נניח התקשרות, חוזים משפטיים, פיילוטים, דברים כאלה) 
שאלה מורכבת. אין דין קומדיה כדין סדרת דוקו, ואין דין תוכן אינטראקטיבי כדין תוכן בפורמט 360 מעלות. בכל מקרה אנחנו מדברים על תקופות שנמדדות בחודשים ולא בשנים. רוב, אם לא כל התוכן שנרכש עכשיו, יעלה לאוויר במהלך 2017.

כדי שפרויקט דיגיטלי יעלה לאוויר אנחנו מתחילים, כפי שציינתי למעלה, בקול קורא לציבור. צוות של לקטורים קורא את ההצעות ומנקד אותן. ההצעות עם הניקוד הגבוה עולות לשלב הפרזנטציות ושם הן מקבלות הערכות. בסוף השלב הזה ההחלטה חוזרת אלי, ויחד עם הצוות שישב בפרזנטציות וראשי החטיבה, אנחנו בוחרים את ההצעות שיצאו להפקה. בשלב הזה נכנסים לדיוני תקציב, אישור וועדת מכרזים ומשא ומתן לקראת חתימת חוזה. מדובר בתהליך ארוך אך הוא שקוף ושוויוני כיאה לשידור ציבורי. ברגע שנחתם חוזה ההפקה יוצאת לדרך ואנחנו מלווים אותה בכל שלביה (בדיגיטל פחות מקובל לעשות פיילוט) עד ההגשה של המוצר הסופי.

אחד הניצנים הראשונים של שיתופי הפעולה הוא ויקי אקדמי/ כאן מדע, איך הגעתם לסדרה והאם בהמשך היא תשודר גם בטלוויזיה? 
אנחנו מאוד גאים בסדרה כאן מדע ובשותפים שלנו – אנשי ויקי אקדמי. אהבנו את הסרטונים שלהם שיוצרו עבור ספקי תוכן אחרים ושמחנו כשהם הגישו הצעה לקול קורא הראשון. השילוב של עיסוק בנושא "גבוה" כמו מחקרים מדעיים יחד עם ביטוי "קליל" יותר באנימציה מתאים מאוד לערכי התאגיד. הסדרה הזאת היא ביטוי לרצון שלנו כשידור ציבורי לעסוק בתוכן שלא ימצא מקום בפלטפורמות דיגיטליות אחרות.


האם התאגיד מייבא גם סדרות רכש מחו"ל? 
כרגע אנחנו לא מייבאים סדרות רכש מחו"ל אלא מעודדים יצירה ישראלית, כאשר בשלב מאוחר יותר ייתכן וניכנס גם לתחום הזה. לגבי הפקות ישראליות, מדובר בפריסה של תוכן לשנה הקרובה (2017). אנחנו מצפים שכל ההפקות שחתמנו עליהן עד עכשיו ושייחתמו בחודשים הקרובים, יעלו לאוויר עוד השנה.

לאילו עוד תכנים הצופים שלנו יכולים לצפות בעתיד הקרוב?
מכיוון שאנחנו עדיין במשא ומתן עם כמה הפקות, התשובה שלי תהיה אולי קצת כללית. אבל בחודשים הקרובים יעלו לפלטפורמות השונות תכני רכש מגוונים: סדרות דוקו ודוקו ריאליטי, אנימציה, פלטפורמות אינטראקטיביות, תוכן ב 360 מעלות ועוד. אנחנו נמשיך לעסוק במדע אבל גם בתרבות, היסטוריה ובעיקר בסיפורים אנושיים מעניינים. יש למה לצפות.